Waarom een evenement organiseren zo ont-zet-tend belangrijk is?

Mik  |  Geen reacties

Als (succesvolle) business vrouw heb jij ongelooflijk veel kennis en expertise in huis. En, een berg aan ervaring. Jij weet precies wat jou klant nodig heeft, waar de behoeftes liggen en hoe jij hem of haar kunt helpen. Je deelt al veel kennis via de verschillende Social Media kanalen en je hebt een hele rits aan volgers. Alleen ze worden maar geen klant…

Heb je er al eens aan gedacht om een event te organiseren?

Tijdens een evenement kun jij bewijzen wie jij echt bent. Tijdens een event laat jij live zien wat jouw waarde is. Waar jouw expertise ligt. Je kunt laten zien dat jij overeenkomt met degene die je op Social Media beweert te zijn. Mensen kunnen je een hand geven. Jou vragen stellen. Je even aanraken. Jouw sfeer proeven. Maar ook kennismaken met andere fans. Ervaringen delen. Een netwerk opbouwen.

Krachtig marketinginstrument

Een evenement is echt een ontzettend krachtig en waardevol marketinginstrument om meer klanten en omzet te realiseren. Als jouw gasten zien dat dat wat jij beweert op Social Media klopt met hoe jij in het echt bent, als ze jou zien als dé expert, als ze dat geproefd hebben, dan willen ze meer van jou weten. Dan willen ze dichtbij jou zijn. Dan willen ze zich in jouw kring bevinden. Dan willen ze zich met jou identificeren. En dan willen ze jouw product of dienst afnemen.

Werkt dit dan echt?

Ja, dit werkt echt. Ik heb zelf al verschillende evenementen voor businessvrouwen georganiseerd of als gast bezocht. Ik heb zelf gezien hoe krachtig de inzet van een evenement is. Ik heb gezien hoe fans ter plekke besloten om een product of dienst af te nemen, ongeacht de investering. Het is goed om op Social Media te laten zien wie je bent en welke kennis je in huis hebt maar tijdens een event trek je mensen over de streep. Tijdens een event geef je ze net dat laatste duwtje in de rug dat nodig is. Tijdens een event overtuig je jouw gasten van jouw expertstatus.

Help…

Moet ik dan tijdens een event aan keiharde verkoop doen? Wees niet bang, dat moet je vooral NIET doen. Maar wat moet ik dan doen? Hoe moet ik het dan wel aanpakken? Waar moet ik allemaal aan denken? Heb ik wel iets te vertellen? En ben ik wel interessant genoeg? Allemaal vragen waar ik je meer over ga vertellen in mijn volgende blogs.

Lieve groet,

Logo MIK events

“Voor fantastische evenementen met liefdevolle aandacht, én een winstgevend resultaat!”

Laat een reactie achter