Je hebt je 3- of 6-maanden programma al klaar staan maar nog geen één deelnemer

Mik  |  Geen reacties

Je hebt een prachtig programma klaar staan voor jouw ideale klant. Een training of opleiding waarbij jouw doelgroep echt een transformatie doormaakt. Een cursus waarmee jij jouw klant naar ‘the next level’ helpt. Het werkboek ligt al klaar. De trainingsmodules zijn gemaakt. En je hebt zelfs al een ruimte gereserveerd voor de eerste trainingsdag. Je bent er echt helemaal klaar voor…. maar nu nog klanten. Ondernemers of particulieren die jouw programma afnemen.

Je hebt een mooie salespagina op je website staan. Er loopt een facebookadvertentie. Je hebt een nieuwsbrief verstuurd naar mensen die zich daarvoor opgegeven hebben. Je hebt een blog aan het thema gewijd en een filmpje opgenomen en online gedeeld. Maar het aantal deelnemers tot nu toe is nog steeds 0!

De moed zakt je in de schoenen

Je hebt er zoveel tijd en energie in gestoken. En je weet ook echt dat je met deze training jouw klanten helpt. Dat er behoefte aan is. Waarom haken ze dan niet aan? Aan alle kanten nemen de twijfels toe. ‘Wat doe ik niet goed?’ ‘Waarom lukt het niet?’ ‘Zie je wel, ik kan het ook allemaal niet!’ Niet fijn, want je had er juist zoveel zin in. Je kreeg er ook echt energie van. En je wilt zo graag jouw kennis delen. Mensen echt een stap verder helpen.

Heb je er dan al eens aan gedacht om een event te organiseren? Een laagdrempelige kennismaking met jou en jouw diensten. Nee? Jammer, want een event organiseren is echt een ideale marketingtool om jouw product of dienst te verkopen. En nee, dan bedoel ik natuurlijk niet dat je keihard moet verkopen en jouw programma aan moet smeren aan de gasten.

Nee, natuurlijk niet!

Je gaat eerst een verlangen oproepen. Een honger naar: meer geld, meer vrije tijd, comfortabele leefomstandigheden, vrij zijn van angsten, pijn en gevaar, beter zijn dan anderen of meer tijd voor gezin en familie. Wanneer je die pijnpunten of verlangens aanraakt, raak je mensen in de kern. Hier willen ze aan werken. Hier willen ze mee aan de slag. En jij kunt ze hierbij met jouw product of dienst helpen. Tijdens het event geef je tips en adviezen. En je gaat samen voorzichtig al een heel klein beetje de diepte in.

En uiteindelijk rijk je de deelnemers een helpende hand toe. De mogelijkheid om verder te groeien en verder te ontwikkelen. Een uitnodiging om samen aan de slag te gaan en hun ‘probleem’ op te lossen of hun ‘verlangen’ tot realiteit te maken. Niet opdringerig, niet pusherig maar zorgvuldig en liefdevol.

Doe het maar, echt, het werkt

Als je een event goed en met aandacht organiseert, het programma zorgvuldig in elkaar steekt, dan zul je zien dat gasten klant van jou willen worden. Dat ze meer van je willen leren. Dat ze samen met jou aan de slag willen gaan. Dat is echt dé kracht van een event. Twijfel niet langer en organiseer jouw eigen event! Ik beloof je dat het werkt.

Lieve groet,

 

Logo MIK events

Laat een reactie achter